Wiadomo艣ci

85 % internaut贸w gra. Raport Game Industry Trends 2013 ju偶 opublikowany

III edycja Raportu Game Industry Trends 2013 przynosi wyniki kolejnej fali badania „Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce”, które na zlecenie NoNoobs.pl S.A. przeprowadziła Research.NK na próbie ponad 4 000 internautów.Zmniejsza się dystans pomiędzy grającymi mężczyznami, a kobietami, notujemy wzrost we wszystkich grupach wiekowych. Mocny wzrost osób grających na tabletach, wzrost

III edycja Raportu Game Industry Trends 2013 przynosi wyniki kolejnej fali badania 鈥濺ynek elektronicznej rozrywki w Polsce鈥, kt贸re na zlecenie NoNoobs.pl S.A. przeprowadzi艂a Research.NK na pr贸bie ponad 4聽000 internaut贸w.

Zmniejsza si臋 dystans pomi臋dzy graj膮cymi m臋偶czyznami, a kobietami, notujemy wzrost we wszystkich grupach wiekowych. Mocny wzrost os贸b graj膮cych na tabletach, wzrost odsetka os贸b graj膮cych codziennie oraz co ciekawe widzimy zmniejszenie ch臋ci grania na smartfonach. Wi臋cej czasu po艣wi臋camy na granie oraz wi臋cej os贸b gra codziennie.聽

鈥濱II edycja badania GIT 2013 przynosi pot臋偶n膮 dawk臋 informacji dotycz膮c膮 rynku growego w Polsce 鈥 komentuje Dariusz Soko艂owski, co-founder NoNoobs.pl S.A.Dzi臋ki wsp贸艂pracy z Research.NK mogli艣my przebada膰 bardzo du偶膮 grup臋 internaut贸w uzyskuj膮c bardzo ciekawe dane. Warto zwr贸ci膰 uwag臋 na ci膮g艂y wzrost liczby graczy, zw艂aszcza w najstarszych grupach wiekowych. T膮 tendencj臋 obserwujemy od kilku lat i zbli偶amy si臋 powoli do granicy czyli do 100%. Ciekawe wydaje si臋 by膰 lekki spadek graczy na smartfonach, wygl膮da na to, 偶e nast臋puje przesiadka na tablety oraz inny, bardziej zaawansowany sprz臋t do grania 鈥 dodaje Dariusz Soko艂owski.鈥

Najwi臋kszy odsetek heavy user贸w znajdziemy w艣r贸d gier spo艂eczno艣ciowych 鈥 blisko 2/3 u偶ytkownik贸w deklaruje, 偶e gra codziennie. Na drugim miejscu znajdziemy inne gry przegl膮darkowe, jednak tutaj codzienne granie deklaruje tylko ok. 1/3 internaut贸w. We wszystkich kategoriach widzimy wzrost liczby os贸b graj膮cych codziennie. Podobnie jak w ubieg艂ych latach najwi臋cej light user贸w (graj膮cych rzadziej ni偶 kilka razy w miesi膮cu) znajdziemy w艣r贸d u偶ytkownik贸w gier konsolowych. Mo偶e by膰 to zwi膮zane z tym, 偶e gry konsolowe cz臋艣ciej od pozosta艂ych dzia艂aj膮 w modelu offline multiplayer.

鈥濿 2013 roku odsetek graj膮cych kobiet wyni贸s艂 a偶 82% kobiet 鈥 m贸wi Agnieszka 艢witkowska, co-founder NoNoobs.pl S.A.To ju偶 wzrost o 11 pp. odk膮d prowadzimy badanie. Je艣li chodzi o p艂atno艣ci s膮 to wci膮偶 dominuj膮 tradycyjne gry PC 鈥 blisko 63% u偶ytkownik贸w p艂aci za nie. Na drugim miejscu, z wzrostem o 9 pp. Znajduj膮 si臋 gry spo艂eczno艣ciowe. Spada za to sk艂onno艣膰 do p艂atno艣ci za gry tabletowe, co mo偶e wi膮za膰 si臋 z wi臋ksz膮 pr贸b膮 w tegorocznym badaniu, a tak偶e z upowszechnieniem si臋 tablet贸w i pojawieniem si臋 ta艅szych modeli na rynku. A mo偶e po prostu jest mniej ciekawych tytu艂贸w? 鈥 dodaje Agnieszka 艢witkowska.鈥

A to ju偶 wiesz?  Czy Twoje serce jest gotowe na powr贸t z wakacji?

W raporcie poza pe艂nymi wynikami badanie znajdziemy komentarze jego dotycz膮ce przygotowane przez Konrada Adamczewskiego, Krzysztofa Augustyna, Paw艂a Borawskiego, Rafa艂a Dziducha, Marcina Kosmana, Arkadiusza Cybulskiego, Macieja Mi膮sika, Paw艂a Kozierkiewicza, Agnieszk臋 Sz贸stak, Roberta 艁api艅skiego, Macieja Kuca, Artura Kurasi艅skiego, Macieja Szcze艣nia, Barbar臋 Siegel, Tymona Smekta艂臋, Micha艂a Nowakowskiego oraz Paw艂a Winiarskiego. Raport jest dystrybu艂owany bezp艂atnie na stronach konferencji Game Industry Trends 2013 oraz u naszych Partner贸w. Zapraszamy do lektury!

Raport mo偶na pobra膰 bezpo艣rednio ze strony: http://www.git2013.pl/raport

NoNoobs.pl S.A. (www.nonoobs.pl)

To grupa do艣wiadczonych organizator贸w e-biznesowych imprez.

聽W 2008 r. przygotowali艣my jedn膮 z pierwszych konferencji na temat polskiego rynku e-commerce.

Konferencje NoNoobs w prawie ka偶dym aspekcie zwi膮zane s膮 z tematyk膮 internetu, mobile czy gier. 聽

Przede wszystkim, wiemy jednak, jak przygotowa膰 programy wydarze艅 z najlepszymi聽merytorycznie tre艣ciami oraz wykorzystaniem nowoczesnych narz臋dzi komunikacyjnych.Jeste艣my dumni z tego, 偶e poziom imprezorganizowanych przez NoNoobs stoi na najwy偶szym poziomie.

Do naszych najbardziej znanych produkt贸w nale偶膮 鈥 Game Industry Trends 2011/2012/2013, Revenue Trends 2012, Generation Mobile 2012/2013,聽 Social Enterprise 2012, Ecommerce Trends 2013 jesie艅.

殴r贸d艂o nonoobs.pl. Dostarczy艂 netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy